Bacardi | AR TheFutureDoesntSuck

Bacardi werkte samen met BBDO NY en de liefdadigheidsinstelling Lonely Whale. Dit deden ze om een augmented reality-filter te creëren, om het groeiende probleem van plastic vervuiling te bestrijden en om hier aandacht aan te besteden.

Om de campagne te steunen heeft BBDO NY speciale onderzetters gemaakt met QR-codes erop. Wanneer Snapchat-gebruikers de onderzetters scannen, verschijnt er een geanimeerd glas met visjes en plastic rietjes erin, die de schade van plastic dat eenmalig gebruikt wordt op de oceanen laat zien.

Bacardi en Lonely Whale hopen met dit initiatief in totaal 1 miljard rietjes te vernietigen tegen eind 2020. Ze hopen ook dat door de campagne eenvoudig deelbaar te maken er meer bedrijven gaan deelnemen aan de strijd tegen plastic afval.

Brand: Bacardi
Tech: Augmented reality
Branche: consumables

More inspiration

Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.

Ready to create impact?

Heb je een vraag?

Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar.

Of laat je telefoonnummer achter en dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.