ClickCease

Bullet Train; First person vr actie!

Epic Games, het bedrijf achter de Unreal Engine toonde gisteren tijdens Oculus Connect 2 beelden van de nieuwe game Bullettrain. Niemand minder dan Unreal oprichter Tim Sweeney introduceerde de nieuwe (en eerste echte?) First person shooter voor virtual reality die gebruik maakt de touch controllers.

Can touch it!

De demo is gemaakt voor de consumentversie van de Oculus Rift en draait volledig op Unreal Engine 4. De game maakt gebruik van de Oculus Touch controllers die in kwartaal 2 van volgend jaar worden verscheept.  Met deze controllers kun je schieten met (twee!) guns, je shotgun herladen maar ook granaten gooien.  De beelden die je hier onderstaand kunt checken zien er in elk geval erg spectaculair uit. Tijdens de presentatie gedurende de O2 Keynote waren de reacties van het publiek uitbundig en wij delen dit enthousiasme.  Wij zagen niet eerder ‘echte’ games voor de Rift in combinatie met de Touch controllers maar enkel tech-demo’s.  Bullet Train toont aan dat de potentie van deze manier van gamen enorm is.

Teleporatie en bullet timeoculus-controller

Naast schieten en granaten gooien zagen wij nog een twee andere technieken die ons game-hart sneller deden kloppen. De eerste was teleportatie, dat helemaal aan het begin van de video getoond werd.  Tijdens de presentatie werd duidelijk dat het mogelijk is om naar een bepaalde plek te wijzen en vervolgens met een druk op de knop daar naar toe te teleporteren. Wat klinkt als een misselijkmakend ervaring schijnt volgens  Oculus CEO Brendan Iribe uitstekend te werken. Wij zijn benieuwd.

De tweede verassing was de implementatie van bullet time. Deze techniek die al vrij oud is en in tientallen games terug te vinden is wordt dankzij de touch controllers naar het hoogste niveau getild. Je kunt de tijd stil zetten, kogels uit ‘mid-air’ grijpen en vervolgens terugsmijten naar de tegenstander. Het woord awesome dat veelvuldig gebruik werd tijdens de 02 is hier echt op zijn plaats. Wij kijken met smart uit naar de andere Touch games waarvan je hieronder een sneak peak ziet.

Tim Nijland
Tim Nijland
Mijn interesse voor XR begon in 2012 met de DK1 die ik op Kickstarter kocht. Sindsdien focus ik mij op VR, AR & MR voor de zakelijke markt en deel ik mijn visie én passie online via deze website en offline op events, beurzen en tijdens workshops.

Inhoudsopgave

Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf

Heb je een vraag?

Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar.

Of laat je telefoonnummer achter en dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.