Burger King | AR Burn That Ad

Burger King kwam met een idee om consumenten hun belangrijkste concurrent te laten vergeten door het virtueel verbranden van reclamemateriaal.

Burger King ontwikkelde een AR-ervaring waarmee alle advertenties van hun concurrenten verdwijnen. Gebruikers kunnen de advertenties van verschillende restaurants verbranden door hun telefoon op de advertentie te richten. De advertentie gaat in vlammen op waarna een poster van Burger King verschijnt. Hiermee kunnen een gratis whopper krijgen in een Burger King-restaurant.

De eeuwige strijd tussen Burger King en haar concurrenten zorgt altijd voor unieke campagnes. Deze AR campagne zorgde echter voor extra voor aandacht van bekende blogs zoals The Drum en ‘Ads of the World’ vanwege het interactieve karakter.

Brand: Burger King
Agency: David The Agency
Tech: Augmented Reality
Branche: Consumables

Related Inspiration

18 01 Blog Fitness Training Bicep Girl - Burger King AR
Experience | Sport

Basic Fit | AR Workout

bottega - Burger King AR
Experience | Fashion

Bottega Veneta | AR Fashion

https static.nieuwsblad.be Assets Images Upload 2019 10 03 5c621b92 ded8 11e9 8cc3 eee9b616d72d web scale 0.0976563 0.0976563 - Burger King AR
Experience | Sport

Club Brugge | AR We AR Brugge

HM - Burger King AR
Experience | Fashion

H&M | AR Kangol x Mabel

lavazza - Burger King AR
Experience | Sport

Lavazza | AR Arsenal Coffee

snapchat scores viral hit with nike augmented reality experience starring lebron james.w1456 - Burger King AR
Experience | Sport

Snapchat | AR Lebron James

nieuw - Burger King AR
Experience | Sport

Liverpool FC | AR Stand Red

vr owl logo wit 1 - Burger King AR

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.