Burger King | AR Escape the Clown

Burger King Duitsland lanceerde een augmented reality-app waarbij McDonald’s-bezoekers naar de dichtstbijzijnde Burger King worden gelokt in een poging om de slogan “#EscapeTheClown” waar te maken.

In deze app is een augmented reality-functie waarbij een ballon van de film ‘IT’ met een countdown-timer verschijnt. De gebruiker wordt verteld zo snel mogelijk naar dichtstbijzijnde Burger King te rennen. Hier werd degene beloond met een kortingsbon voor een Whopper voor slechts één cent.

Deze campagne combineert AR met geotargeting en actuele content voor bijzonder mate van interactiviteit. De campagne zorgde ervoor dat de Burger King-app een aantal dagen de meest gedownloade app in de App Store van Apple was.

Brand: Burger King
Agency: Grabarz & Partner
Technologie: Augmented Reality
Branche: Consumables

Related Inspiration

Aan de slag met Augmented Reality?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.