HBO – AR His Dark Materials

De nieuwe HBO-serie ‘His Dark Materials’ werkt samen met Snapchat en gebruikt augmented reality-filters op basis van geografische locatie om tieners en millennials te bereiken.

Met behulp van Snapchat’s Marker Tracking-technologie en herkenbare visuals uit de serie, konden Snapchat-gebruikers onder andere een gigantische ijsbeer zien die uit posters kwam springen. Op een locatie in Los Angeles kunnen fans selfies nemen met hoofdrolspelers uit de serie.

De AR-activering werd veelvuldig gebruikt. Afgaande op de reacties op Twitter, vinden mensen deze manier van productactivering leuk om te gebruiken. De ervaring is anders dan alles wat de doelgroep eerder hebben gezien. 

Brand: HBO
Agency: Snapchat
Technologie: Augmented Reality
Branche: TV

EIkk tXXYAI2QV0 - HBO AR

More Inspiration

vr owl logo wit 1 - HBO AR

Aan de slag met Augmented Reality?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.