Heineken in de Metaverse van decentralized
De eerste virtuele brouwerij van Heineken werd gelanceerd via het Metaverse platform Decentraland dat op de Ethereum blockchain. Tijdens de virtuele lancering van het Silver biertje konden mensen genieten van virtuele kreeft en kaviaar en konden avatars los op de digitale dansvloer. Gedurende de presentatie werd verder ingegaan op het unieke brouwproces en de samenwerking met Spaanse kunstenaar J. Demsky.
De Metaverse wordt gezien als een volgende stap in communicatie waarin mensen via diverse platformen en apparaten met elkaar interacteren. Lees hier meer over wat de Metaverse is en wat de kansen voor bedrijven zijn.
Unieke interactie via de Metaverse
Samen een virtueel biertje drinken voelt (en proeft!) toch anders dan proosten in de kroeg of op een festival. Iets wat Heineken zelf ook erkent’ Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje.’ aldus Els Dijkhuizen, de marketing director van Heineken.Toch ziet het bedrijf de Metaverse als een unieke manier op met een doelgroep te communiceren die trend zet op het gebied van digitale communicatie.
Zelf op bezoek bij de Heineken in Decentraland
Ik nam alvast een kijkje en wat redelijk impressed met het design en de interactiemogelijkheden. De ironie van een virtueel drankje ontgaat de marketeers van Heineken gelukkig. Het sarcasme straalt van de experience af met uitspraken als ‘de Metaverse is a confusing place’ en ‘This is the best our Marketeers could think off’.
Zelf een virtueel biertje tappen? Dat kan hier. See you on the dancefloor.