Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.
Industrie: Netwerk
Technologie: Virtual Reality
Toepassing: Productmarketing
De cliënt
Huawei, een van ‘s werelds grootste telecom- en netwerkbedrijven, zet flink in op 5G. De nieuwe netwerkstandaard voor mobiele communicatie. Het bedrijf streeft naar een wereldwijde dekking en wil bewustwording creëren bij de overheid, bedrijven en de consument.
De vraag
Relevante use cases zijn nodig om de doelgroep te overtuigen om in 5G te investeren. Huawei & Eventrent kwamen naar ons toe om ervaringen te creëren om 5G op een eenvoudige maar effectieve manier te promoten. Deze ervaringen moeten schaalbaar, mobiele en eenvoudig te gebruiken zijn omdat Huawei door Europa wou touren.
Het concept
Om Huawei te helpen Europa veroveren met hun ‘5G is Now’-campagne hebben we samen met onze logistieke partner Eventrent het’ 5G Experience Agency ‘opgericht. We hebben meerdere ervaringen ontwikkeld om de kracht van 5G te laten zien.
We creëerden een racegame met een RC-bestuurde auto die spelers konden besturen vanaf een playseat die was aangesloten op de Oculus Rift. De Rift streamed een video van een camera bovenop de RC-auto via het 5G- en 4G-netwerk. Waarbij deze laatste veel langzamer reageerde. Dit illustreert de voordelen van 5G bij bijvoorbeeld het bedienen van machines op afstand.
Andere concepten waren:
We bouwden installatie met twee zogenaamde Playseats, gebruikt voor race simulaties en voorzien van twee VR headsets. De VR headsets staan draadloos in verbinding met 360 camera’s op het dak van RC-auto’s. De een via 4G en de andere via 5G. Spelers gebruiken het stuur om de op afstand bestuurbare auto’s rond een track te racen. Hierbij had 4G variant een kleine vertraging tussen het draaien van het stuur en de actie op de auto. De eerste die het circuit rondreed, won de race.
De voordelen van het 5G-netwerk werden al snel duidelijk voor de spelers. De spelers die racen op het 4G-netwerk werden vertraagd door de zwakke verbinding en hadden problemen met het besturen van de auto vanwege de vertraging. De spelers die het 5G-netwerk gebruikten, hadden geen problemen met input lag en konden de auto perfect bedienen.
Dankzij de VR-racegame werd het 5G-netwerk op een innovatieve manier geïntroduceerd en begon de ‘5g is Now’ tour met een vliegende start. De bedrijven en consumenten reageerde enthousiast en gaven aan de use case voor remote operation beter te begrijpen. De hoge fun factor en share value droegen tevens bij aan een positief merkbeleving voor Huawei.
We zetten een livestream op van een 360-camera die aan een drone is bevestigd. De gigantisch snelheid van het 5G-netwerk werd gebruikt om probleemloos naar VR-headsets te streamen. Deze case illustreert de voordelen van 5G bij het monitoren van grote, afgelegen gebieden.
Door het opzetten van een 360-camera op een groot muziekfestival konden bezoekers midden in de actie zitten, backstage gaan of een gemist concert herbeleven. Dit bracht het potentieel van 5G en VR voor entertainment onder de aandacht.
Een VR-spel voor Icaros-simulator waarmee gebruikers een spel kunnen spelen waarbij ze door de ruimte vliegen terwijl ze leren over de voordelen van 5G. Spelers kunnen zelf de richting bepalen door met hun lichaam in de simulator te sturen.
Ben je op zoek naar inspiratie, heb je een vraag of een geweldig idee? Neem contact op met één van onze experts voor een gratis consult.
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
VR Owl B.V.
BTW NR: NL864040374B01
KVK NR: 86662694
Algemene Voorwaarden
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
COPYRIGHT © VR OWL 2022