Ikea | AR Escape the Clutter

Ikea werkt samen met Ogilvy aan de AR-campagne “Escape the Clutter’ met als doel mensen op een speelse manier te leren over de producten van het bedrijf.  De campagne lanceert net naar de winter waarin veel mensen thuis zitten en omringt zijn met spullen. 

De ‘escape room’ speelt zich af in een miniatuur slaapkamer waarbij het doel is dez op te ruimen met Ikea producten, of zoals de game zegt; furnish your way to freedom’. Terwijl je speelt, kun je op de IKEA-meubels in de kamer klikken om er meer over te weten te komen. Gebruikers kunnen hun oplossing voor de puzzel opnemen en deze met vrienden delen via de verhalen functie van Snapchat.

De campagne van Ikea kreeg aandacht op marketing websites als Adweek en BuzzFeed, die het spel zelf in het echt namaakte. Daarnaast werd de game veel gespeeld en gedeeld door interieur websites en influencers.

Brand: Ikea
Tech: Augmented Reality
Branche: Retail

More inspiration

Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.

Ready to create impact?

Heb je een vraag?

Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar.

Of laat je telefoonnummer achter en dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.