ClickCease

KPN – Instagram & Facebook AR filter

Industrie: Telecom
Technologie: Social AR
Toepassing: Product promotion

Vraag

KPN lanceert de vernieuwde Wifi Manager met een campagne van DentsuAchtung. De gedachte achter de campagne is dat wifi het altijd moet doen en dat klanten met de KPN Wifi Manager altijd een goede verbinding hebben. Naast online video en TV zet KPN ook online display, radio en (D)OOH in voor deze campagne. Aanvullend vroeg DentsuAchtung ons mee te helpen bij het maken van een AR-filter.

Resultaat

Een vrolijke merkbeleving die aansluit op de communicatie via andere kanalen en de kijker in de hoofdrol plaatst. De campagne is een grote hit en overal op social media zie je variaties van vibende huisdieren terug. De filter werd enkele duizenden keren bekeken en vaak gedeeld via zowel Instagram als Facebook.

VR Owl KPN social ar

Oplossing

In de reclames  zie je hoe een kat en zijn baasje uit hun flow (hun ‘vibe’)  worden gehaald door haperende wifi. En om het allemaal nog erger te maken hebben ze bij de buren wel die flow.  De hoofdrolspeler zien we ook terug in de social AR-filter.  Met de filter kun je samen met je kat viben op de kenmerkende muziek uit de reclame. Inclusief kattensnoet. kerstmuts, glitter, sneeuwvlokjes en natuurlijk het KPN-logo.

VR Owl | KPN Dolce vita AR

Aan de slag met virtual reality?

Heb je een vraag?

Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar.

Of laat je telefoonnummer achter en dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.