Manchester City onthult 2022/23 Shirt via Roblox

Manchester City heeft zijn derde shirt voor het seizoen 2022/23 onthuld in samenwerking met Puma op een populaire Metaverse platform, Roblox.  Fans van de club en Roblox-gebruikers kunnen aan de slag met de nieuwe kit im ‘Puma and the land of games experience‘.

Matches, Merchandise and Money in the Roblox Metaverse

Na de succesvolle samenwerking van Manchester City met Roblox bij de Blue Moon-ervaring, werd bij de  onthulling van de shirt de Roblox-lobby omgedoopt in City-kleuren.

Tijdens de eerste twee weken van de lancering hebben fans de kans merchandise te winnen tijdens het Puma Football Rush-evenement. 

Het Football Rush-evenement wordt gehost op YouTube, waarbij twee teams van vijf Roblox-spelers een deel van $ 10.000 aan prijzengeld te winnen, dat in Roblox kan worden gebruikt. 

22AW PR TS Football Manchester City Third KV 16x9 1920x1080px Group RGB - Manchester city Roblox

Inspiratie achter het shirt

Na de lancering van rood en zwart gestreepte jerseys, is het derde tenue dat Puma ‘Fizzy Light and Parisian Night’ noemt.

Volgens het persbericht heeft het derde shirt van Manchester City een ‘dome design’ dat is geïnspireerd op de Manchester Worker Bee. Een symbool van het Mancuniaanse karakter, te zien in het wapen van de stad  de straten, muren en galerijen.

Het ‘spray paint’ op de trui is een eerbetoon aan de creativiteit en het kunstenaarschap van de graffitikunstenaars van Manchester.

De lancering van de kit in de Metaverse  kruist met de lancering in de echte wereld,  getoond door voetballers Laura Coombs, Kalvin Phillips en Rubin Dias.

Alle bezoekers krijgen de mogelijkheid om het nieuwe digitale Manchester City derde tenue te kopen in de PUMA-uitrustingswinkel op Roblox.

Andere teams en sporten in de Metaverse

0 FZP7w7gWYAAjKKu - Manchester city Roblox

Behalve Manchester City, verkennen Barcelona en andere voetbalclubs ook de Metaverse om hun fans een unieke ervaring te bieden. Daarnaast zijn veel sportbeïnvloeders ook naar de metaverse bandwagon gesprongen. 

Vorige maand kondigde bijvoorbeeld pro-skater, Tony Hawk, zijn plan aan om een virtueel skatepark in de Sandbox, zodat spelers digitale items kunnen kopen en samen met anderen kunnen skaten. Afgezien daarvan kondigde ook Italiaanse voormalige professionele motorcoureur Valentino Rossi een uitstapje naar de metaverse aan. 

Marketing
Marketing

Inhoudsopgave

Spreek met een specialist

Ik ben ruim tien jaar actief in de XR industrie. Ik help bedrijven bij het succesvol inzetten van immersive technology met advies, concepting en implementatie.

Mail mij op info@vrowl.nlBel mij op 030 711 6158
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.