Mixed reality is een combinatie van de echte en digitale wereld. In MR worden virtuele objecten in de wereld geplaatst waarmee je interactie kunt hebben. Denk aan meubels, auto’s of sneakers. Mixed reality wordt veelal getoond via een camera in een smartphone of op een Holografisch scherm.
De mogelijkheden van mixed reality zijn talrijk. Wij zien de meeste toepassingen momenteel op het commerciële vlak. Denk hierbij aan ondersteuning van marketingcampagnes, promoties, events maar ook bij verkoop van producten.
Daarnaast wordt MR steeds vaker ingezet bij training en opleiding. Denk aan het onboarden en opleiden van technisch personeel middels visuele instructies.
Het meest gebruikte mixed reality platform is simpelweg de smartphone die steeds betere hardware bevat. Daarnaast maken wij mixed reality toepassingen voor onder andere de Microsoft Hololens.
Wij maken diverse mixed reality toepassingen voor mobile, social en mixed reality devices zoals de Hololens.
Wij ontwikkelde deze mixed reality app voor de Koninklijke Nederlandse Munt. In de mixed reality applicatie zijn kunstwerken van de overleden artiest Herman Brood te bewonderen.
Voor Ranja maakten wij een mixed reality toepassing die direct via het web te beleven is. Zonder tussenkomst van een speel je in mixed reality een game en deel je je high score via social.
Voor diverse merken maakten wij mixed reality experiences die direct via social media te ervaren zijn. Zo maakten wij onder andere mixed reality gezichtsfilters en productdemonstraties.
Voor de Gemeente Rotterdam maken wij een mixed reality applicatie. Hiermee kun je het hoogste gebouw van de Benelux, de Zalhaventoren, in mixed reality bekijken.
In samenwerking met Schiphol retail ontwikkelde wij een mixed reality applicatie voor Toblerone. Hiermee speel je in de winkel een mixed reality game en word je beloond met een kortingscode.
Het ontwikkelen van een mixed reality app biedt unieke mogelijkheden voor zowel individuen als bedrijven. Deze technologie combineert de echte wereld met de digitale realiteit, waarbij virtuele elementen en fysieke objecten naadloos worden geïntegreerd. Dit creëert een virtuele wereld waarin gebruikers interactie kunnen hebben met digitale objecten alsof ze deel uitmaken van hun fysieke omgeving.
Met een geschikte VR headset, zoals de Magic Leap, kunnen gebruikers een compleet nieuwe dimensie van interactie beleven. Deze toestellen stellen hen in staat om in verschillende fasen door de virtuele omgeving te navigeren, waarbij ruimtelijk geluid bijdraagt aan de algehele immersive ervaring.
Bovendien kunnen mixed reality producten worden ontworpen om zakelijke toepassingen te ondersteunen. Deze kunnen uiteenlopen van marketing- en verkoopinitiatieven waarbij productdemonstraties in augmented reality worden weergegeven, tot trainingstoepassingen die gebruik maken van virtuele simulaties. Het grote publiek kan deze mixed reality ervaringen ook beleven via hun smartphones, met applicaties die een virtuele laag over de echte wereld plaatsen.
In alle aspecten van de ontwikkeling van een mixed reality app is het belangrijk om te onthouden dat de technologie uitermate geschikt is om de kloof tussen de virtuele en de echte wereld te overbruggen. Deze technologie opent nieuwe mogelijkheden voor de manier waarop we met digitale content omgaan, en biedt bedrijven de kans om hun klanten op een compleet nieuwe en interactieve manier te bereiken.
Ben je op zoek naar inspiratie, heb je een vraag of een geweldig idee? Neem contact op met één van onze experts voor een gratis consult.
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
VR Owl B.V.
BTW NR: NL864040374B01
KVK NR: 86662694
Algemene Voorwaarden
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
COPYRIGHT © VR OWL 2022