Voormalig motorcoureur Valentino Rossi duikt in de Metaverse

Valentino Rossi, een Italiaanse voormalige professionele motorracer en negenvoudig wereldkampioen, gaat VR46 Metaverse lanceren in samenwerking met een Italiaans mediabedrijf genaamd The Hundred.

Wat is VR46 Metaverse?

VR46 Metaverse is een aanvulling op Rossi’s merk genaamd VR46, waaronder VR46 Riders Academy, VR46 team en het merchandising bedrijf VR46 Racing Apparel vallen.

Volgens PRnewswire is het doel van het project om een virtueel platform te creëren waar fans van “the doctor” (de bijnaam die Valentino kreeg toen hij nog een motorrijder was) met elkaar kunnen communiceren en spelen.

Valentino Rossi legt uit: “Het opstarten van dit enorme project is een spannende taak die ik georganiseerd wil aanpakken in samenwerking met topspelers in deze omgeving.”

Valentino voegde er verder aan toe: “Ik ben echt enthousiast om fans over de hele wereld te kunnen bereiken en om het merk VR46 naar hen te communiceren via nieuwe technologieën. Ik denk dat dit project een zeer belangrijke stap voorwaarts is voor mij en VR46.”

Een meerjarig stappenplan

Het project heeft momenteel een meerjarig stappenplan, die in 2022 van start gaat met de lancering van de eerste content en die de fans de komende jaren boeiende ervaringen garandeert.

Jean Claude Ghinozzi zal, als CEO van de joint venture, de werkzaamheden leiden. In zijn commentaar op de aankondiging zegt Jean: “Ik ben verheugd om dit project te ontwikkelen dat een internationaal icoon als Valentino Rossi, voor de eerste keer, naar de Metaverse zal brengen en ik ben ervan overtuigd dat hij een revolutie teweeg zal brengen in deze wereld, zoals hij al heeft gedaan in de wereld van het motorrijden.”

VR46 is een groep van bedrijven, eigendom van Valentino Rossi, opgericht om verschillende projecten te beheren op het gebied van motorsport:

  • VR46 Racing Team, opgericht om opkomende rijders te ondersteunen van Moto3 tot MotoGP.
  • VR46 Riders Academy, een innovatief project om jonge Italiaanse rijders professionele en sportieve ondersteuning te bieden tijdens hun carrière.
  • VR46 Racing Apparel, een sport merchandising project geïnspireerd door Valentino Rossi’s visie.
Tim Nijland
Tim Nijland
Mijn interesse voor XR begon in 2012 met de DK1 die ik op Kickstarter kocht. Sindsdien focus ik mij op VR, AR & MR voor de zakelijke markt en deel ik mijn visie én passie online via deze website en offline op events, beurzen en tijdens workshops.

Inhoudsopgave

Spreek met een specialist

Ik ben ruim tien jaar actief in de XR industrie. Ik help bedrijven bij het succesvol inzetten van immersive technology met advies, concepting en implementatie.

Mail mij op info@vrowl.nlBel mij op 030 711 6158
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.