Universiteit Oxford | Agorafobie VR Therapie

Het GameChangeVR-programma van de Universiteit van Oxford, dat is ontworpen door een team van deskundigen, heeft de grootste klinische proef ooit uitgevoerd met Virtual Reality voor mensen met agorafobie.

De VR-training begint met een virtueel kantoor van een therapeut en gaat dan verder met verschillende scenario’s, zoals in een operatiekamer staan of wachten op de bus bij een bushalte. De deelnemers worden aangemoedigd om verschillende acties te ondernemen zoals oogcontact maken met vreemden.

Het resultaat toonde aan dat mensen met ernstige agorafobie na zes weken VR-training niet alleen meer zelfvertrouwen kregen, maar er ook in slaagden moeilijkheden zoals het bezoeken van een supermarkt of het reizen in een bus te overwinnen. 

Organisatie: Universiteit van Oxford
Technologie: Virtual reality
Branche: Universiteit

More inspiration

Meer informatie over VR Training of VR Simulatie?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.