
In samenwerking met House of Learning
Industrie: Retail
Technologie: Virtual Reality
Toepassing: Onboarding
Link: Android
Vraag
Het Duitse detailhandelsbedrijf, METRO, is een grote internationale speler met een continue vraag naar nieuw personeel. Het opleiden van nieuwe werknemers kost echter veel tijd en geld. Om deze reden was METRO op zoek naar een manier om het inwerkproces te verbeteren.
Oplossing
Er is een virtual reality applicatie ontwikkeld als een toevoeging voor het inwerken van nieuwe medewerkers. De app fungeert als een trainingstool waar medewerkers lessen krijgen over productplaatsing, promoties en stickeren. In de app zijn er multiple choice vragen over de verschillende onderwerpen en tutorials waarin medewerkers in een virtuele METRO zaak kunnen oefenen. Een combinatie van theorie, kennis en het vertalen naar de praktijk door middel van virtual reality. Elke nieuwe medewerker ontvangt een cardboard waarmee hij de applicatie ook thuis en voor zijn eerste werkdag kan gebruiken.
Resultaat
De app bereidt medewerkers voor, zodat zij tijdens hun inwerkdagen makkelijker aan de slag kunnen. Tegelijkertijd leren zij hun nieuwe werkgever kennen en de werkzaamheden die zij zullen gaan verrichten. Samen met de House of Learning afdeling van METRO is er een process ontwikkeld om de resultaten te valideren. Op dit moment wordt de applicatie in vijf landen uitgerold. Halverwege 2019 worden de eerste resultaten verwacht. Van daaruit wordt de applicatie voorbereid op wereldwijde uitrol.
Ben je op zoek naar inspiratie, heb je een vraag of een geweldig idee? Neem contact op met één van onze experts voor een gratis consult.
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
[email protected]
Uil VR Solutions B.V.
BTW NR: NL 8579.35252.B01
KVK NR: 69601283
Algemene Voorwaarden
COPYRIGHT © VR OWL 2020