Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.
Industrie: Retail
Technologie: WebAR
Toepassing: Brand Marketing
Samenwerking: NewsLab PR
Link: Speel de game hier (mobile)
Oplossing
VR Owl bedacht samen met NewsLab een augmented reality spel waar je de rol van het meisje uit de reclame aanneemt. De speler start de ervaring door het scannen van de QR code op de verpakking waarna hij naar de speciale website gaat. Vervolgens wordt er met een druk een virtuele ‘slip’n slide’ in de woonkamer geplaatst.
De speler moet dit parcours zo snel mogelijk afleggen door het klikken op herkenbare objecten uit de campagne. Na het voltooien van de game deelt de speler highscore en daagt vrienden uit de game te spelen.
Vraag
Ranja is terug van weggeweest met een nieuwe campagne; ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja!’ Een gloednieuwe 360° campagne ontwikkeld door Alfred International waarin PR, social media, OOH, radio en TV elkaar versterken.
Als aanvulling op de campagne zocht Ranja een manier om de vrolijkheid uit de commercial naar de woonkamer van de consument te brengen. Ranja schakelde NewsLab in voor de PR en influencer marketing. Zij klopte bij VR Owl aan om samen een gave WebAR experience te ontwikkelen.
Resultaat
Dankzij de campagne kunnen consumenten eenvoudig het plezier van Ranja in huis halen en delen met vrienden. Het gebruik van web based augmented reality maakt het gebruik van een app overbodig waardoor de speler binnen enkele seconden aan de slag kan. Het competitieve element zorgen voor een hoge share factor en hoger bereik.
De game is inmiddels bijna duizend keer gespeeld en kreeg aandacht via MarketingTribune en Adformatie en influencers zoals Lizet Greve, Kelly Caresse en Rachel Meibergen.
VR Owl denkt graag creatief mee van concept tot uitvoering. Hierdoor hebben wij het als een hele fijne ervaring ervaren. Met een proactieve houding, resultaatgerichtheid en snel kunnen schakelen met strakke deadlines heeft VR Owl een top resultaat neer gezet. Wij van NewsLab gaan zeker vaker samenwerken met VR Owl.
Bryan van den Aakster - PR Adviseur - NewsLab
Ben je op zoek naar inspiratie, heb je een vraag of een geweldig idee? Neem contact op met één van onze experts voor een gratis consult.
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
VR Owl B.V.
BTW NR: NL864040374B01
KVK NR: 86662694
Algemene Voorwaarden
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
COPYRIGHT © VR OWL 2022