Bacardi | TheFutureDoesntSuck
Bacardi, het Amerikaanse alcoholische merk dat vooral bekend staat om hun witte rum, werkte samen met BBDO NY en de liefdadigheidsinstelling Lonely Whale. Dit deden ze om een augmented reality-filter te creëren, om het groeiende probleem van plastic vervuiling door eenmalig gebruik van plastic, te bestrijden en om hier aandacht aan te besteden.
Om de campagne te steunen heeft BBDO NY speciale onderzetters gemaakt met QR-codes erop. Wanneer Snapchat-gebruikers de onderzetters scannen, verschijnt er een geanimeerd glas met visjes en plastic rietjes erin, die de schade van plastic dat eenmalig gebruikt wordt op de oceanen laat zien.
Bacardi en Lonely Whale hopen met dit initiatief in totaal 1 miljard rietjes te vernietigen tegen eind 2020. Ze hopen ook dat door de campagne eenvoudig deelbaar te maken er meer bedrijven gaan deelnemen aan de strijd tegen plastic afval.
Brand: Bacardi
Tech: Augmented reality
Branche: consumables
More inspiration
Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.