Joe Biden | Snapchat inauguration filter
Joe Biden’s campagneteam heeft in samenwerking met Snapchat een filter ontwikkeld met Biden’s inauguratie als thema. Hiermee hopen ze een jongere doelgroep te bereiken en de nieuwe president zijn populariteit onder deze groep te vergroten.
Het filter plaatst de gebruiker voor het capitool waar confetti rondvliegt en de feestelijke sfeer wordt voortgezet, de gebruiker wordt gekleed als de president of vice-president. De commissie ziet deze campagne als een leuke innovatieve manier om er een feestelijke inauguratie van te maken die voor iedereen veilig en toegankelijk is.
De digital director van het presidentiële inauguratie committee zegt. “We kijken uit naar hoe President Biden zijn bericht over het verenigen van het land met mensen op Snapchat zal delen.” Snapchat heeft zich al eerder bewezen door ruim 450 duizend jongeren naar de stembus te brengen.
Brand: Joe Biden
Tech: Augmented reality
Branche: Politiek

More inspiration
Uconn Health | Training van chirurgen
Het biermerk Labatt werkt samen met Snapchat en ijshockey teams uit de NHL voor een augmented reality belevenis.
Cheetos | Snap to Steal
Cheetos’ Super Bowl commercial gaf Snapchatters de kans om gratis zakken Cheetos te “stelen”. Bekijk hier hoe Cheetos dit deed.
Bacardi | TheFutureDoesntSuck
Bacardi, het Amerikaanse alcoholische merk, werkte samen met BBDO NY en de liefdadigheidsinstelling Lonely Whale om plasticvervuiling tegen te gaan dit zullen ze doen door middel van augmented reality.