Scorched Battalion

Scorched-Battalion-Tank-Parachutes

‘’The perfect blend of tabletop warfare, first-person tank battles, and well-played humor’’ aldus Oculus over de nieuwe VR game Scorched Battalion.  De game doet sterk denken aan een kruising tussen World of Tanks en Worms. Scorched Battalion heeft daarnaast een zilveren medaille gewonnen op de Oculus VR Jam 2015 . Dit is een knappe prestatie maar daardoor worden de verwachtingen wel hoger.

Beleving

De game begint met een zwart beeld en jaren ’40 muziek op de achtergrond,  langzaam zie je de ruimte waarin de game zich afspeelt voor je verschijnen. Een man met een brits accent legt op een rustig tempo uit hoe de game werkt, en als je vast komt te zitten is er altijd de poster die in grove lijnen instructies geeft.

Als de uitleg klaar is komen er vier verschillende WO2 tanks uit de lucht vallen, al deze tanks hebben een verschillende nationaliteit met een bijpassend slecht accent. De gesprekken tussen de tankleiders zijn op het begin ontzettend grappig maar zodra het vuren begint is het over met de pret.

Besturing

Je kunt de tanks verplaatsen naar verschillende lichtgevende stukken op de map. helaas kun je maar één tank per beurt verplaatsen dus het is erg belangrijk om de acties van je tegenstander in te schatten. Het richten en schieten gebeurd ook door te kijken en te klikken op je touchpad, dit is nog wel lastig in het begin dus je moet goed oefenen voordat je überhaupt iets kunt raken.

Scorched-Battalion-First-Person-ModeGraphics

De setting van de game is erg primitief, Het speelveld van de tanks zelf ziet er niet bepaald uniek uit , hier en daar een meertje en een paar bomen. De ruimte waarin het speelveld staat is daarentegen vrij gedetailleerd gemaakt, het is mooi aangekleed met verschillende attributen uit WO2 en oude kaarten aan de muur. De  tanks zien er ook redelijk uit, maar op de allermooiste tank moet je helaas wachten tot het einde van de game.

Gameplay

Als je het besturen richten en schieten onder de knie hebt is het een erg leuke game om te spelen, elke rond kun je de tanks weer op ander plekken neerzetten en worden de wapens sterker.  Het richten en de kracht waarmee je schiet blijft ontzettend lastig om in te schatten aangezien je een heel beperkt zichtbeeld in je vizier hebt. Hierdoor schiet de moeilijkheidsgraad van de game hard omhoog.

Tim Nijland
Tim Nijland
Mijn interesse voor XR begon in 2012 met de DK1 die ik op Kickstarter kocht. Sindsdien focus ik mij op VR, AR & MR voor de zakelijke markt en deel ik mijn visie én passie online via deze website en offline op events, beurzen en tijdens workshops.

Inhoudsopgave

Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.