Software Supplier | Gamified Brand Proposition

De klant

De klant biedt een planningsplatform dat bedrijven in verschillende sectoren helpt om hun besluitvorming op het gebied van logisitek, commercie, financiën en duurzaamheid te transformeren. 

De vraag

Het bedrijf specialiseert zich in in procesoptimalisatie en zocht naar een manier om de impact van hun werk op een creatieve manier te communiceren. Om dit te bereiken werd VR Owl gevraagd een VR game te ontwikkelen. Het doel was om klanten te informeren en aandacht te trekken op bijvoorbeeld een beurs.

Oplossing

VR Owl ontwikkelde een competitieve virtual reality game waarbij omstanders de actie kunnen bekijken via extern scherm. De speler moet met behulp van de controllers zo snel mogelijk zoveel mogelijk dozen kapot slaan.

De speler krijgt punten voor elke doos die hij kapot slaat. Naarmate de tijd verstrijkt, neemt de moeilijkheidsgraad toe en komen er steeds meer objecten op de speler af.

The end game

Aan het einde van het spel verschijnt een speciale doos. Zodra de speler deze raakt, wordt het spel letterlijk gestroomlijnd. De dozen komen in een rechte lijn op de speler af, waardoor het proces een stuk eenvoudiger verloopt, een knipoog naar de impact van de klant. Voor- en achteraf wordt de score getoond om de speler te motiveren de hoogste score te halen.

Resultaat

De VR game zorgt ervoor dat de klant het effect van hun expertise op een innovatieve manier kan communiceren. Bovendien zorgt het spel ervoor dat het bedrijf extra aandacht krijgt op evenementen en beurzen. De toevoeging van een prijs zorgt voor meer merkinteractie en het competitieve element draagt bij aan interactie tussen spelers.

Play Video

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.