Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.
Seizoen 3 van Stranger Things is onlangs gelanceerd en voor de promotie werkte Netflix samen met Snapchat om fans naar de “upside down” te brengen, de alternatieve dimensie in de show. Ze lanceerde diverse locatie gebaseerde activaties bij ondere ander een honkbalstadium.
Bij het betreden van het park konden fans de monumentale arena van Wrigley Field scannen om een AR-ervaring te ontgrendelen. Netflix gebruikte Snapchat’s marker-tracking technologie waarbij het stadion zelf diende als een 2D-marker. Eenmaal gescand, veranderde het bekende lettertype Wrigley Field n het even opvallende lettertype van Stranger Things.
Fans in het stadion kunnen ook hun eigen naam opgeven en weergeven op het stadion. Het zou echter Stranger Things niet zijn zonder dat er een demonisch monster op de loer ligt. Deze knalt dan ook na verloop van tijd uit het stadion wat een geweldig schrik-effect geeft.
Brand: Stranger Things
Agency: Snap Inc.
Tech: AR
Branche: TV
Ben je op zoek naar inspiratie, heb je een vraag of een geweldig idee? Neem contact op met één van onze experts voor een gratis consult.
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
VR Owl B.V.
BTW NR: NL864040374B01
KVK NR: 86662694
Algemene Voorwaarden
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
COPYRIGHT © VR OWL 2022