The Weeknd |AR #TheWeekndEXP

De Canadese singer-songwriter The Weeknd is de eerste artiest die TikTok gebruikt voor een augmented reality-concert. The Weeknd Experience is tot stand gekomen in samenwerking met WAVE, een start-up voor VR-concerten.

De TikTok experience bood een volledig digitale live-ervaring. Fans konden met elkaar chatten en bepaalde uitspraken werden verwerkt in de 3D omgeving. Gebruikers konden de omgeving kiezen door te stemmen en opmerkingen plaatsen.

De ervaring trok een virtueel publiek van meer dan 2 miljoen unieke bezoekers. Op het hoogtepunt keken 275 duizend mensen, de hashtag #TheWeekndEXP kreeg 1,3 miljard views en het concert bracht meer dan 350 duizend euro op voor een goed doel.

Brand: The Weeknd
Technologie: Augmented reality
Collaboration: Wave
Branche: Music

More inspiration

Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.

Ready to create impact?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.