Virtual Reality met impact voor marketing & promotie & events

Verrijk je marketing met unieke merkbelevingen. Interactieve presentaties, games of activaties die een blijvende indruk achterlaten.

Waarom zet je VR in voor marketing?

Volledig ondergedompeld in de ervaring in een interactieve ervaring.  Virtual reality is memorabel, zorgt voor impact en is eenvoudig te schalen. Content met een hoge share-en fun factor voor je communicatie. 

Cola 1

Interactief

Een hoge funfactor en uniek merkbelevenis.

Memorabel

Impact met volledige immersie in virtual reality

Deelbaar

Een hoge share factor en
content voor je communicatie
VR presentation Ford

Schaalbaar

Herbruikbare content met een lange levensduur
Play Video

VR Productmarketing

Lanceer of promoot je product met impact. Een memorabele ervaring met een hoge share factor. Een VR applicatie is voor lange tijd te gebruiken en overal inzetbaar.

Blue Curacao - Interactieve VR Game

Een branded game waarbij de deelnemer zo veel mogelijk drankjes moet serveren binnen een vaste tijd. Een competitieve game met een hoge share factor die iedereen kan spelen. 

Mont Blanc - VR Productlancering

Een live virtual reality productlancering voor influencers van over de hele wereld. Een nieuwe smartwatch werd in 3D live gepresenteerd aan honderden deelnemers.

VR Events​

Zet virtual reality in tijdens een event of activatie, trek aandacht en promoot je merk op unieke wijze. Een interactieve brand experience met een hoge share factor. 

Huawei - 5G Promotie

Voor Huawei maakten wij diverse VR marketing activaties ter promotie van het 5G netwerk.  Deze gingen in een speciale bus op bezoek bij Telecom bedrijven in heel Europa

Coca Cola - Xmas Experience

Meerdere jaren op rij ontwikkelde wij een VR marketing experience voor Duitse events. Bezoekers nemen plaats in Coca Cola kerstslee en vliegen door het iconische landschap. 

VR Presentatie

Presenteer je bedrijf in een virtual reality en neem je producten of diensten overal mee naar toe. Je hele productportfolio bij de hand of een unieke blik op je werkzaamheden.

Mateco - VR Presentatie

Een interactieve productpresentaties waar alle producten in virtual reality zijn te bekijken. Wordt ingezet voor marketing en sales. 

RVO - Virtual Gateway

Een virtual reality omgeving waar Nederlandse innovaties in 360 graden zijn te beleven. Kies een onderwerp en beleef Nederlandse innovatie van dichtbij. 

Techniek & kosten

Je zet virtual reality voor marketing in via mobiele VR headsets, PC VR headsets of via je website of YouTube.

DesktopVR

De meeste mogelijkheden in opties en vormgeving. Werkt met een high- end PC en is minder mobiel.

Kosten: € 15.000 +
Doorlooptijd: 12 - 14 weken

MobileVR

Gemiddelde mogelijkheden in functies en design. Werkt zonder PC en is eenvoudig op locatie te gebruiken.

Kosten: € 15.000 - € 20.000
Doorlooptijd: 8-10 weken

WebVR

Minder functies en beperkte vormgeving. Content via de browser voor alle smartphones.


Kosten: € 7.500 - € 10.000
Doorlooptijd: 6 -8 weken weken

Over Ons

Play Video

En multidisciplinair team met bijna 7 jaar ervaring in de ugmented reality industrie. In Utrecht hebben wij alles in huis; van concept tot uitvoering.

Wij creëren waarde in het speelveld tussen experience, technologie en innovatie. Voor multinationals, lokale bedrijven en startups, over de hele wereld.

Veelgestelde vragen over vr marketing

Antwoord op de meestgestelde vragen over VR marketing. Heb je een specfieke vraag? Neem gerust contact op

Wij zetten virtual reality in voor marketing, promotie en events. Het doel verschilt maar vaak heeft deze betrekking op het creëren van een gave brand experience. Virtual reality zorgt voor interactie laat een blijvende indruk achter. Wanneer je een boodschap wil overbrengen is virtual reality een uitstekende marketing tool.

De voordelen van virtual reality hebben vooral betrekking op de impact die techniek maakt. Gebruikers zijn volledig ondergedompeld in de ervaring en interacteren op unieke wijze met je merk. Bovendien is het een ervaring die een hoge share factor heeft waardoor mensen snel foto’s en video’s maken en delen.

De techniek zelf kent een aantal nadelen zoals de relatief hoge kosten, beperkte schaalbaarheid en de snel veranderende techniek. Virtual reality voor marketing zet je daarom vooral op kleinere schaal in tijdens activaties, events of marketing campagnes op straat.

De meeste virtual reality projecten voor marketing worden binnen 8-10 weken opgeleverd. Afhankelijk van de complexiteit en onze huidige bezetting.

Het bereik van de virtual reality experiences zijn relatief klein omdat je voor elke interactie een VR bril nodig hebt. Natuurlijk kun je voor je vr marketing gebruik maken van branded VR headsets om je bereik te vergroten. De share factor is wel hoog waardoor mensen hun VR ervaring snel delen via socials of andere kanalen.

De kosten voor vr in je marketing hangt vooral af van de soort toepassing die je maak, de complexiteit en de hardware. Wanneer je kiest voor 360 video en werkt met bestaande assets kan je al aan de slag voor onder de tienduizend euro. Kies je voor een interactieve experience dan start de ontwikkeling bij zo’n 10 duizend euro. Gemiddeld kosten onze vr experiences voor marketing zo’n 15 a 20 duizend euro.,

Je zet virtual reality voor je marketing in wanneer je kleine groepen mensen een unieke ervaring wilt bieden op locatie. Deze ervaring kun je het beste uitgebreid vastleggen zodat je voldoende content hebt voor je andere kanalen. Denk aan foto’s, aftermovies of in game footage.

Het bereik van de virtual reality experiences zijn relatief klein omdat je voor elke interactie een VR bril nodig hebt. Natuurlijk kun je voor je vr marketing gebruik maken van branded VR headsets om je bereik te vergroten. De share factor is wel hoog waardoor mensen hun VR ervaring snel delen via socials of andere kanalen.

Ons proces

Onze proces is helder en efficient.
Van een gratis concept tot een eindproduct.

1. Inspiration

Vrijblijvende kennismaking, inspiratie en inzicht in je wensen en behoeften.

Output: Afspraak conceptmeeting

2. Concepting

Definiëren van de business case en input voor het concept en de kostenraming.

Output: Concept deck & quote

3. Kick Off

Bespreken verantwoordelijkheden en  planning voor een succesvol project.

Output: planning

4. Design

Een document met art direction, users flow en overig aspecten om ontwikkeling te starten.

Output: Design document

5. Creation

We leveren twee versies voor feedback om te voldoen aan de verwachtingen

Output: Alpha, Beta

6. Delivery

Na goedkeuring leveren we de definitieve versie op en zorgen we voor een vliegende start.

Output: Final product

Voor wie wij virtual reality voor marketing inzetten

Wat klanten zeggen

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.