Virtual Reality Onboarding

Sneller, leuker en overal je medewerkers on boarden met virtual reality.

Virtual Reality voor onboarding

Zet virtual reality in om personeel sneller, efficiënter en onafhankelijk van locatie te onboarden. Laat je nieuwe medewerkers op een leuke en innovatieve manier kennis maken met het bedrijf, de werkzaamheden en collega’s.

Hogere testscores

Studenten die leren met behulp van virtual reality onthouden informatie beter en scoren hoger op tests.


Lees onderzoek >

Betere leerervaring

Virtual reality biedt een verbeterde leerervaring ten opzichte van video en boeken.


Lees onderzoek >

Hoge betrokkenheid

Hogere engagement en meer positieve emoties ten opzichte van een video of klassikale trainingen.


Lees onderzoek >

Goedkoper

Op schaal is VR een goedkopere oplossing voor trainingen dan klassikaal en e-learning.


Lees onderzoek >

De onderdelen van VR onboarding

Interactiviteit

De mate van interactiviteit; kijken, antwoorden of handelingen ondernemen.

Content

De visuele weergave zoals mensen, omgevingen en objecten.

Software

Het beheren en aansturen van de trainingen en gebruikers.

Hardware

De VR brillen, randapparatuur en andere logistieke zaken.

VR Event 5 2 -

1. Interactiviteit

Een VR training kan passief of (semi)interactief zijn. Bij een passieve variant krijgt de deelnemer content te zien en neem hij informatie op. Bij de interactieve variant beantwoordt hij vragen, maakt hij keuzes of voert hij acties uit die invloed hebben op het verloop van de training.

Passief

Het kijken van een 360 graden video van een rondleiding door een bedrijfspand. Dit is een lineaire ervaring zonder keuzes met maar één uitkomst.

Waar zet je het voor in?

  • Bedrijfsrondleidingen
  • Taken, processen en beleid
  • Kennismaken met collega’s en cultuur

Semi-interactief

Bijvoorbeeld het kijken van een 360 video over veiligheid en het beantwoorden van vragen. De antwoorden kunnen invloed hebben op het verloop en het eindresultaat.

Waar zet je het voor in?

  • Veiligheidstrainingen
  • Process of protocollen
  • Communicatietraining

Interactief

Het trainen van de besturing van machines of apparatuur. Fysieke handeling en keuzes staan centraal waardoor een wisselende uitkomst mogelijk is.

Waar zet je het voor in?

  • Fysieke taken en processen
  •  Machines of apparatuur besturen
  • Interactieve veiligheidstraining

2. Content 

De content in VR trainingen bestaat uit beelden van de omgeving waarin de training plaats zal vinden. Dit kan bijvoorbeeld een fabriekshal zijn met medewerkers en machines. Deze beelden worden met een speciale camera op locatie gefilmd of met de computer (na)gemaakt.

360 graden video

Deze soort video wordt gefilmd met een speciale camera die een 360 graden perspectief biedt. Dit zorgt voor waarheidsgetrouwe beelden met een hoge mate van detail. Je kunt tekst en iconen toevoegen en door gebruik van speciale software ook vragen invoegen.

360 graden video zet je in voor: 
Passieve of semi-interactieve onboarding zoals rondleidingen, beleidscommunicatie of veiligheidsinformatie.

Voordelen:

  •  Realistische beelden met hoog detail
  • Lagere kosten dan 3D animatie
  • Eenvoudig, schaalbaar proces 

Nadelen:

  •  Werken op locatie met echte mensen
  • Na afloop aanpassen van inhoud is niet mogelijk
  • Niet interactief 
bob-autowase1e61fb769c761d58db8ff00006268b8

Bob Car Wash – High Speed Onboarding

Nieuwe medewerkers leren de verschillende fases en processen van de werkzaamheden in deze passieve training met 360 video.

utrecht-683516_1920

Gemeente Utrecht – 360 Graden Onboarding

Nieuwe medewerkers maken kennis met de stadsdelen en afdelingen kunnen zelf op onderzoek uit in deze semi-interactieve training met 360 video.

Politieacademie VR training

Politieacademie | Multifunctionele Trainingsapplicatie

VR Owl maakte een VR applicatie waarin agenten in teamverband kunnen oefenen hoe ze een pand veilig kunnen betreden.

screen_1920x1080_2019-11-21_14-28-32

Safeway – Offshore Simulator

Safeway vervoert mensen van schepen naar offshore-locaties zoals booreilanden. VR Owl heeft een VR-simulator ontworpen om hun operators altijd en overal te trainen.

3D animatie

Dit zijn beelden die met de computer worden gemaakt. Wij gebruiken hier bestaande content voor of maken dit na op basis van bestaand materiaal. Deze content is geschikt voor 360 graden video’s en interactieve applicaties.

3D animatie zet je in voor: 

Passieve, semi-interactieve en interactiever training zoals instructie, het besturen van machines of een interactieve veiligheidstraining.

Voordelen:

  • Interactiviteit is mogelijk
  • Eenvoudig nieuwe scenario’s ontwikkelen
  • Complexe scenario’s kunnen nagemaakt worden

Nadelen:

  • Minder realistische weergave dan videobeelden
  • Arbeidsintensiever en duurder dan 360 video 

3. Software

Dit is belangrijk voor het aansturen en beheren van de VR training, dit doe je met speciale software. Wij bieden hiervoor diverse kant-en-klare oplossingen of ontwikkelen een applicatie op maat.

Standaardoplossingen

Wij bieden drie standaardoplossingen voor het beheren van vr training.

Look&Play stelt gebruikers in staat de training video te starten door in VR  naar een icoon te kijken. Deze software is vooral geschikt voor individuele gebruikers of kleine groepen.

VR Sync beheert 360 graden video’s en speel deze gelijktijdig af. Een trainer kan zo voor grote groepen mensen gelijktijdig een 360 graden video starten.

Kiosk Mode start een applicatie direct op wanneer je de VR bril aanzet. Zo kan de medewerker direct beginnen met de training en hoeft hij geen andere apps te starten alvorens hij kan beginnen aan de training.

VR sync1 -
VR CMS1 -

Content management systemen (CMS)

Bij een content management systeem kun je de trainingen eenvoudig beheren via een online systeem. Je kunt informatie inzien, nieuwe content toevoegen of oude content verwijderen.

Gebruikersbeheer

Via custom software kun je gebruikers beheren en groepen aanmaken. Zo manage je samen met collega’s de content en kun je trainingen toekennen aan specifieke afdelingen of functies.

Data & Analytics

Onze oplossingen kunnen voorzien worden van analytics zodat je eenvoudig data kunt inzien. Denk aan het bekijken van resultaten van de gebruikers, de best voltooide trainingen, of meest gemaakte fouten. Dit is een handige functie waardoor de training kan worden gefinetuned.

AVG & Privacy

Onze eigen servers voldoen aan de strengste veiligheids- en privacy eisen. Indien gewenst draaien onze applicaties binnen je eigen IT-infrastructuur om te voldoen aan bedrijfsspecifieke eisen.

analytics 2 -

Hardware & Hygiëne

Binnen ons bedrijf hebben VR hardware specialisten die exact weten welke hardware geschikt is voor jouw VR training. Zo hebben we cabines beschikbaar die binnen 5 minuten bacteriën doden.

Stand-alone VR brillen

Stand alone VR brillen werken zonder computer en zijn vooral geschikt voor 360 video en de minder complexe applicaties. Met de zogenaamde 3 DOF brillen je wel rondkijken maar niet rondlopen en daardoor is beperkte interactie mogelijk. Met de 6 DOF brillen kun je zowel rondkijken als lopen en middels controllers is interactie in de virtuele omgeving mogelijk.

vive focus proi -
HTC Vive Pro -

PC VR brillen

Dit zijn brillen zoals de HTC Vive, geschikt voor complexere training processen zoals de besturing van machines. Deze sluit je aan op je computer voor extra rekenkracht om complexe omgevingen weer te geven of gebruik te maken van real time data.

Accessoires & Hygiëne oplossingen

Wij leveren diverse accessoires voor veilig en hygiënisch gebruik van de VR brillen en hardware. Onze speciaal geselecteerde brillen zijn reinigen en daarnaast bieden wij diverse accessoires aan zoals UV installaties die binnen 5 minuten 99% van de bacteriën doden. Zo zijn de brillen snel gebruiksklaar voor uw medewerkers.

uvisan -

Onze services

Configuratie

Hardware en software wordt gebruiksklaar geleverd

Distributie

Wereldwijde levering en installatie op locatie

Training

Trainingen over de werking en handleidingen

Updates

Schaalbare content en software die blijft functioneren

Onderhoud

Altijd op en running met een custom SLA.

Support

Professionele support voor zowel de soft-als hardware.

Ons ontwikkelingsproces

Rectangle 1521 -

1. Eerste afspraak

We leren elkaars bedrijven kennen en bespreken de mogelijkheden en wensen van de virtual reality training.


Output: Debrief
Path 1877 -

2. Ideeën genereren

Wij duiken in de huidige leerprocessen, werkwijze en materialen. Samen bepalen wij geschikte leerdoelen. Aan de hand van deze doelen ontwikkelen wij de virtual reality training.

Output: Ideeën
Path 1876 -

3. Concept

Het beschrijven van de virtual reality training in een visuele presentatie waarin functies, stijl en voorbeelden samen komen tot een concept.

Output: Concept & Quote
Path 1875 -

4. Creatie

We leveren twee versies op, waar feedback op gegeven kan worden. Daardoor zorgen wij dat de productie perfect is afgestemd op de wensen en verwachtingen.

Output: Alpha & Beta
Path 1874 -

5. Levering

Na goedkeuring van de twee versies leveren we de definitieve versie op en zorgen we voor een vliegende start met oplevering, installatie of instructie.

Output: Definitieve oplevering
Path 1873 -

6. Evaluatie

We houden graag contact om ervoor te zorgen dat je tevreden bent en om te laten weten of we verdere kansen voor uw bedrijf zien.

Output: Meeting, call of bezoek

Met wie we samenwerken

Zoom logo -
Landal Greenparks -
Montblanc -
-
Rituals wit -
Metro wit -
CocaCola wit -
Safeway wit -
Footlocker wit -
Beukhoreca wit -
Bakertilly wit -
Nikon wit -
Porsche wit -
Woolrich wit -
Rijkswater wit -

Wat klanten zeggen

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.