Gameplay
Spel is zowel met als zonder Durovis Dive, Google Cardboard of iets dergelijks te spelen.
Heel eenvoudig om uit te leggen, écht heel eenvoudig: Kijk drie seconde naar het mannetje en houd je blik op hem gericht, totdat je het schietgeluidje hoort en je een punt scoort.
Om dit te doen was opzich wel even lastig, het mannetje kan namelijk verplaatsen van plaats (Enkele stappen). Zodra je je blik op een doel hebt gericht komt de tekst ‘Target Locked’ in het vizier te staan, hieronder staan drie grijze bollen. Per seconde dat het je lukt je blik op het doel te houden wordt een volgend bolletje groen totdat ze alle drie groen zijn en het mannetje wordt neergeschoten. Hierbij wordt een piepgeluid gebruikt om aan te geven dat je een groen bolletje hebt gevuld. Wanneer je na twee seconde je strakke blik verliest moet je de drie bollen weer vanaf de eerste proberen in één keer te vullen. Maar de eerste reactie die ik kreeg toen het op het begin niet lukte was ‘’ wat een irritante piep!’’.
In totaal heb je 127 ( waarom niet gewoon 120?) seconde om de doelwitten te raken, hierna keer je weer terug naar het hoofdmenu.
Het spel heeft drie moeilijkheidsniveaus. easy, medium en hard. Het verschil zit hem niet in de tijd die je per level krijgt, maar in de grootte van de mannetjes waar je op richt. Ik zou het logisch hebben gevonden al de gebouwen dan ook verder weg zouden lijken, door gewoon de doelwitten te verkleinen is het natuurlijk wel iets moeilijker om ze te raken, maar het spel scoort hierdoor geen punten op creativiteit.
Graphics
Vrij simpel, worden saaie kleuren gebruikt. Hierdoor kan het moeilijker zijn om de doelwitten te vinden tussen te gebouwen, maar het maakt het spel niet aantrekkelijker.
Gespeeld met: ColorCross vr bril
Geschikt voor: Google Cardboard, Homido & Durovis Dive etc.