Virtual reality voor effectief, betaalbaar en leuker leren.

Train plaats- en tijdonafhankelijke met een hoge retentie. Bespaar (reis)kosten en verminder milieu-impact.

Waarom leren met virtual reality?

Met virtual reality train je op je eigen tempo, op elk gewenst moment. Virtual reality heeft bewezen te leiden tot betere resultaten en is op schaal goedkoper dan klassikaal. 

Educam Camera 2020 06 09 23 51 - vr training

Hogere scores

Studenten die leren met behulp van vr onthouden informatie beter en scorer hoger.
VR Event 5 2 - vr training

Betere leerervaring

Virtual reality biedt een verbeterde leerervaring ten opzichte van video en boeken.
RWS - vr training

Hoge betrokkenheid

Hogere engagement en meer positieve emoties ten opzichte van video en klassikaal.
VR presentation Ford

Goedkoper

Op schaal is VR een goedkopere oplossing voor trainingen dan klassikaal en e-learning.

De aspecten van een vr training

Een vr training bestaat uit de volgende onderdelen die betrekking hebben op de inhoud, het aansturen en beheren.

Training1 - vr training
Content

De weergave van mensen, omgevingen en objecten.

Interactiviteit

Kijken, antwoorden of zelf handelen

Software

Het beheren en aansturen van de trainingen en gebruikers

Hardware

De VR brillen, randapparatuur en logistiek

Interactiviteit

Een virtual reality training is passief of (semi)interactief. Bij een passieve variant krijgt je content te zien en neem je informatie op. Bij de interactieve variant beantwoord je vragen of voer je handelingen uit.

Passief

Het kijken van een 360 graden video van een rondleiding door een bedrijfspand. Dit is een lineaire ervaring zonder keuzes met maar één uitkomst.

Waar zet je het voor in?
Rondleidingen Taken, beleid & proces
Onboarding

Semi Interractief

Het kijken van een lineaire 360 video en het beantwoorden van vragen. De antwoorden kunnen invloed hebben op het verloop en het eindresultaat.

Waar zet je het voor in? Veiligheidstrainingen
Process of protocollen Communicatietraining

Interactief

Het trainen van de besturing van apparatuur. Fysieke handeling en keuzes staan centraal waardoor een wisselende uitkomst mogelijk is.

Waar zet je het voor in?
Fysieke taken en processen Machines of apparatuur besturen Interactieve veiligheidstraining
Video afspelen

Content - 360 video

Amsterdam UMC Clip Implantatie Tricuspidalisklep V2.00 02 31 05.Still008 - vr training

Gefilmd met een speciale camera die 360 graden filmt. Dit zorgt voor waarheidsgetrouwe beelden met een hoge mate van detail. Je kunt tekst en iconen toevoegen en met gebruik van speciale software ook vragen invoegen.

360 video zet je in voor

Passieve of semi-interactieve onboarding zoals rondleidingen, beleidscommunicatie of veiligheidsinformatie.

Voordelen

> Realistische beelden met hoog detail
> Lagere kosten dan 3D animatie
> Eenvoudig, schaalbaar proces

Nadelen

> Lineare ervaringen met beperkte interactie
> Werken op locatie met acteurs
> Lastig om achteraf aanpassingen te maken

Content - 3D animatie

Training2 - vr training

Dit zijn beelden die met de computer worden gemaakt. Wij gebruiken hier bestaande content voor of maken dit na op basis van bestaand materiaal. Deze content is geschikt voor 360 graden video’s en interactieve applicaties.

3D animatie zet je in voor

Passieve, semi-interactieve en interactiever training zoals instructie, het besturen van machines of een interactieve veiligheidstraining.

Voordelen

> Interactiviteit is mogelijk
> Eenvoudig nieuwe scenario’s ontwikkelen
> Complexe scenario’s kunnen nagemaakt worden

Nadelen

> Arbeidsintensiever en complexer
> Een minder realistische weergave 

Voorbeelden van VR Trainingen

Een selectie van virtual reality trainingen voor onze klanten

Video afspelen

USAR - Aardbeving VR training

Het USAR-team (Urban Search and Rescue) ga naar rampgebieden om te helpen na aardbevingen. Wij maakten 5 scenario’s met wisselende variabelen om te trainen op communicatie, procedure en veiligheid. 

Het team kan nu overal op een veilige wijze trainen en zijn zelfverzekerder en beter voorbereid.

Video afspelen

Educam - EV VR Training

Educam verzorgt trainingen en opleidingen voor de automotive. In de simulatie leer je een elektrische accu vervangen. Je doorloopt het hele proces van voorbereiding tot kwaliteitscontrole.

Medewerkers leren veilig en snel complexe procedures in een snel groeiende industrie.

Video afspelen

Safeway - Offshore VR Training

Safeway werkt binnen de offshore en vervoert mensen en goederen met behulp van zogenaamde loopbruggen. We hebben een VR-simulator ontwikkeld om op vrijwel elke locatie te trainen voor veel (nood)situaties.

Een kostenbesparing van tienduizenden euro’s per jaar met een veilige en mobiele VR simulatie.

Video afspelen over VR Owl politieacademie vr training

Politie Academie - VR Training

De Politieacademie zorgt  voor de versteviging en de vernieuwing van het vakmanschap van de politie.  Een VR applicatie waarin agenten in alleen of met 9 andere gelijktijdig oefenen hoe ze sporen veilig kunnen stellen op een plaats delict.

Hierdoor kunnen agenten overal en altijd op een veilige realistische wijze trainen.

Software

Dit is belangrijk voor het aansturen en beheren van de VR training, dit doe je met speciale software. Wij bieden hiervoor diverse kant-en-klare oplossingen of ontwikkelen een applicatie op maat.

 

Look&Play

Start 360 video's door in VR naar een icoon te kijken. Vooral geschikt voor individuele gebruikers of kleine groep

VR Sync

Beheer 360 graden video’s en speel deze gelijktijdig af. Vooral geschikt voor klassikaal of grote groepen

Kiosk Mode

Start een applicatie direct op wanneer je de VR bril aanzet. Zo kan de medewerker direct beginnen met de training
Content management systemen
Bij een content management systeem kun je de trainingen eenvoudig beheren via een online systeem. Je kunt informatie inzien, nieuwe content toevoegen of oude content verwijderen.
Gebruikersbeheer
Via custom software kun je gebruikers beheren en groepen aanmaken. Zo manage je samen met collega’s de content en kun je trainingen toekennen aan specifieke afdelingen of functies.
Data & Analytics
Onze oplossingen kunnen voorzien worden van analytics zodat je eenvoudig data kunt inzien. Denk aan het bekijken van resultaten van de gebruikers, de best voltooide trainingen, of meest gemaakte fouten. Dit is een handige functie waardoor de training kan worden gefinetuned.
AVG & Privacy
Onze eigen servers voldoen aan de strengste veiligheids- en privacy eisen. Indien gewenst draaien onze applicaties binnen je eigen IT-infrastructuur om te voldoen aan bedrijfsspecifieke eisen.
Previous slide
Next slide

Hardware & Hygiëne

Onze specialisten weten precies welke hardware je nodig hebt. We voorzien je advies en helpen bij aanschaf, installatie en support.


Stand-alone VR brillen

Stand alone VR brillen werken zonder computer en zijn vooral geschikt voor 360 video en de minder complexe applicaties. Je kunt niet rondlopen, maar wel interacties uitvoeren door te klikken/kijken. 

PC VR brillen

Dit zijn brillen zoals de HTC Vive, geschikt voor complexere training processen zoals de besturing van machines. Deze sluit je aan op je computer voor extra rekenkracht om complexe omgevingen weer te geven of gebruik te maken van real time data.

Accessoires & Hygiëne

Wij leveren diverse accessoires voor veilig en hygiënisch gebruik van de VR brillen en hardware.  Onze speciaal geselecteerde brillen zijn eenvoudig te reinigen met bijvoorbeeld UV accessoires of alchohol doekjes.

Veelgestelde vragen over vr trainingen

De kosten zijn afhankelijk van factoren zoals design, techniek, interactiviteit en natuurlijk de duur en complexitieit van vr trainingen. 

De kosten voor het laten maken van een vr training met 360 graden video is in de regel goedkoper. Dit start bij zo’n 5 duizend euro en kan oplopen tot 15 duizend euro.

De kosten voor het laten maken van een interactieve VR training met 3D start bij zo’n 15 duizend euro en kan oplopen tot 50 duizend.

Het proces start met het in kaart brengen van organisatie en samen bepalen waar de kansen voor VR training liggen. Vervolgens worden leerdoelen en het proces geformuleerd.

Op basis van een projectplan en designdocument start de ontwikkeling. Hierbij volgen twee opleveringen; de Alfa en de Beta.  Na twee feedbackrondes wordt een final versie opgeleverd. 

Het ontwikkelen vr trainingen duurt gemiddeld ergens tussen de 8 en 12 weken. Afhankelijk van de techniek en complexiteit kan dit enkele weken korter of langer duren.

Bij simpele trainingen die geen gebruik maken van internet of andere services zijn de terugkerende kosten laag. De VR brillen moeten na enkele jaren vervangen worden wat de belangrijkste kostenpost is.

Bij complexere virtual reality trainingen zitten kosten bijvoorbeeld in de hosting en het update van de applicatie. Reken zo’n 5 a 10 procent van de totale appwaarde per jaar.

Ja, wij leveren een complete oplossing waarbij hardware een belangrijk onderdeel is. Je kunt bij ons terecht voor advies, koop, installatie en support.

Training2 - vr training

Onze services

Configuratie

Hardware en software wordt gebruiksklaar geleverd

Distributie

Wereldwijde levering en installatie op locatie

Training

Trainingen over de werking en handleidingen

Updates

Schaalbare content en software die blijft functioneren

Onderhoud

Altijd op en running met een custom SLA.

Support

Professionele support voor zowel de software en hardware.

Over Ons

Video afspelen

En multidisciplinair team met bijna 7 jaar ervaring in de Virtual Reality industrie. In Utrecht hebben wij alles in huis; van concept tot uitvoering.

Wij creëren waarde in het speelveld tussen experience, technologie en innovatie. Voor multinationals, lokale bedrijven en start-ups, over de hele wereld.

Ons proces

Onze proces voor vr ontwikkeling is helder en efficiënt.
Van een gratis concept tot een eindproduct.

1. Inspiration

Vrijblijvende kennismaking, inspiratie en inzicht in je wensen en behoeften.

Output: Afspraak conceptmeeting

2. Concepting

Definiëren van de business case en input voor het concept en de kostenraming.

Output: Concept deck & quote

3. Kick Off

Bespreken verantwoordelijkheden en  planning voor een succesvol project.

Output: planning

4. Design

Een document met art direction, users flow en overig aspecten om ontwikkeling te starten.

Output: Design document

5. Creation

We leveren twee versies voor feedback om te voldoen aan de verwachtingen

Output: Alpha, Beta

6. Delivery

Na goedkeuring leveren we de definitieve versie op en zorgen we voor een vliegende start.

Output: Final product

Wij werken aan de toekomst van educatie voor

politie 2 - vr training
amsterdam umc - vr training
Safeway wit - vr training
- vr training
usar vr training - vr training
BMS logo - vr training
educam logo - vr training
lgi 2 - vr training
Bam logo - vr training
Rijkswater wit - vr training

Wat klanten zeggen

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.