Walmart onthult AR-feature om virtueel kleding te passen

Shoppers met de Walmart app kunnen nu virtueel kleding passen zonder het huis uit te gaan met de nieuwe ‘be your own model’ techniek. Deze feature in de iOS app gebruikt foto’s van klanten en geeft kleding realistisch weer dankzij kunstmatige intelligentie en slimme algoritmes.

De technologie maakt een scan van de klant. Vervolgens wordt de kleding nauwkeurig op het lichaam getoond, compleet met schaduw en het wapperen van de stof. 

Hierdoor kan de consument vergelijkingen maken met verschillende versies van dezelfde producten en experimenteren met maten en kleuren zonder hiervoor naar de winkel te gaan.

 

Be Your Own Model

Het is de laatste actie van Walmart om augmented reality te laten gebruiken om te kunnen winkelen in het comfort van hun eigen huis. Eerder kondigde het bedrijf Walmart ‘View In Your Space’ aan, die laat zien hoe meubels er uit zien in de woonkamer. 

Na de overname van Zeekit, een specialist op gebied va ‘try on technologie’, is de bedoeling dat thuis fotografie zo soepel mogelijk verloopt. Volgens het bedrijf is het moeilijkste aan je eigen model zijn is het maken van een goede foto. Deze app maakt moeilijker om het fout te doen dan om het goed te doen.

Walmart’s programmeurs hebben het ook voor elkaar gekregen om het energieverbruik zo efficiënt mogelijk is zodat shoppers zich geen zorgen hoeven te maken over een lege batterij. “We willen dat klanten urenlang kleding passen dus het batterijverbruik moest zo laag mogelijk zijn”. Verteld Ainoa.

Shoppen in de toekomst gaat gebeuren met AR

De Walmart marketplace bevat al meer dan 270.000 kleding artikelen voor vrouwen maar ook populaire merken zoals Champion, Levi’s en Hanes. Maar zelfs met het grote online aanbod en AR features verwacht Incandela dat klanten zich nog steeds in de winkel laten zien omdat shoppers meestal een mix willen van in-store shopping en online gemak.

Walmart is niet de enige gigant die AR voor E-commerce inzet, eerder gingen Ikea en talloze andere retailers hen al voor. Het bedrijf breidt de app uit om foto’s te maken die zowel via de Walmart website als de app werken. Het bedrijf laat weten een dat een Android versie de komende weken zal verschijnen in de Play-store. 

 

Tim Nijland
Tim Nijland
Mijn interesse voor XR begon in 2012 met de DK1 die ik op Kickstarter kocht. Sindsdien focus ik mij op VR, AR & MR voor de zakelijke markt en deel ik mijn visie én passie online via deze website en offline op events, beurzen en tijdens workshops.

Inhoudsopgave

Spreek met een specialist

Ik ben ruim tien jaar actief in de XR industrie. Ik help bedrijven bij het succesvol inzetten van immersive technology met advies, concepting en implementatie.

Mail mij op info@vrowl.nlBel mij op 030 711 6158
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.