Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.
YouTube introduceerde een nieuwe AR-functie voor een virtuele make-up try-on rechtstreeks vanuit de app. De functie is ontworpen voor een split-screen ervaring. De kijker kan de make up proberen terwijl de tutorial wordt gekeken.
De functie bevindt zich nog in de beginfase van de ontwikkeling, maar het idee is om deze te gebruiken als een interactieve advertentie. Bij het kijken naar een beauty-vlogger die over een specifiek merk cosmetica praat, laat een nieuwe “virtuele try-out” zien hoe het product eruit kan zien. MAC Cosmetics is het eerste merk dat een AR Beauty Try-On-campagne lanceert.
Na het testen van de functie ontdekten ze dat 30% van de kijkers ervoor koos de ervaring te activeren wanneer deze beschikbaar was in de app. Geen gigantisch aantal, maar degenen die de functie probeerden, waren redelijk betrokken en besteedden meer dan 80 seconden aan het uitproberen van de virtuele lippenstift.
Brand: YouTube
Agency: YouTube
Tech: Augmented Reality
Branche: Retail
Ben je op zoek naar inspiratie, heb je een vraag of een geweldig idee? Neem contact op met één van onze experts voor een gratis consult.
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
VR Owl B.V.
BTW NR: NL864040374B01
KVK NR: 86662694
Algemene Voorwaarden
VR Owl
Demkaweg 11, 3555 HW
Utrecht, Nederland
0031 30 71 16 158
info@vrowl.nl
COPYRIGHT © VR OWL 2022